Гуманитарные ведомости. Вып. 3 (43) 2022 г
Гуманитарные ведомости ТГПУ им. Л. Н. Толстого № 3 (43), ноябрь 2022 г 57 4. Сенявская Е. С. Проблема «свой – чужой» в условиях войны и типология «образа Врага» // «Наши» и «чужие» в российском историческом сознании: Междунар. науч. конф., 24-25 мая 2001 г. СПб.: Нестор, 2001 .С. 13- 15. 5. Федоров А. В. Трансформации образа России на западном экране: от эпохи идеологической конфронтации (1946-1991) до современного этапа (1992-2010). М.: Информация для всех, 2010. 201 с. 6. Bordwell D. Making meaning: inference and rhetoric in the interpretation of cinema. Harvard University Press, 1991. 334p. 7. Chandler D. An introduction to genre theory. http://www.aber.ac.uk/media/documents/intgenre/intgenre5.html (Acceded: 15.08.2022). 8. Clarke J. War Films / J. Clarke. London: Virgin, 2006. 295p. 9. Communication and culture: An introduction / Ed. by Gunther Kress. Kensington (N.S.W.): New South Wales univ. press, Cop. 1988. XV, 190 с. 10. Eberwein R. The Hollywood war film. Oxford: John Wiley&Sons Limited, 2010. 192 p. 11. Edwards P. M. Guide to Films on the Korean War. Westport; London: Gardners Books, 1997. 149 p. 12. Fowler A. Genre // Erik Barnouw (Ed.). International Encyclopedia of Communications, Vol. 2. New York: Oxford University Press, 1989. Pp. 215-217. 13. Frank J. D. The image of the enemy // SANITY AND SURVIVAL : Psychological aspects of war and peace. Preface by J. William Fulbright. New York: Random House, 1967. Pp. 118-139. 14. Gledhill Ch. Genre // Pam Cook (Ed.). The Cinema Book. London: British Film Institute, 1985. P. 58-60. 15. Internet movie database. URL: https://www.imdb.com ( acceded: 15.08.2022). 16. Keen S. Faces of the enemy: reflections of the hostile imagination. San Francisco: Harper & row, 1986. 199 p. 17. Miller C. Genre as social action // Quarterly Journal of Speech. 1984. № 70. Pp. 151-167. 18. Neale S. Questions of genre // Oliver Boyd-Barrett & Chris Newbold (Eds.) Approaches to Media: A Reader. London: Arnold, 1995. Pp. 46-72. 19. Shain R. E. An Analysis of Motion Picture about War Released by the American Film Industry, 1939-1970. New York, 1976. P. 31-34. 20. Stam R. Film Theory. Oxford: Blackwell, 2000. 381 p. 21. Virilio P. War and cinema: the logistics of perception (radical thinkers) / translator patrick Camiller. London: Verso, 1989. 95 p. References 1. Kolesnikova A. G. «Boy posle pobedy»: obraz vraga v sovetskom igrovom kino perioda kholodnoy voyny ["Combat after Victory": The Image of the
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=