Гуманитарные Ведомости Выпуск 1(13). 2015

Гуманитарные ведомости ТГПУ им. Л. Н. Толстого № 1 (13), март 2015 г. 118 найти свое место в педагогическом процессе дошкольных образовательных учреждений и добиться важных позитивных сдвигов в личностном развитии дошкольников. Литература 1. Ежкова Н.С. Приобщение дошкольников к ценностям: теория и методика. Тула: Изд-во ТГПУ им. Л.Н.Толстого, 2006. 119 с. 2. Ежкова Н.С. Теория и практика эмоционально-развивающего образования детей дошкольного возраста. Тула: Изд-во ТГПУ им. Л.Н.Толстого, 2008. 264 с. 3. Космачева Н.В. Формирование нравственных ценностных ориентаций у дошкольников: дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Коломна, 2009. 222 с. ; то же [Электронный ресурс] // Электронная библиотека «Веда». URL: http://lib.ua-ru.net/diss/cont/364467.html (дата обращения: 28.09.2014). N.S. Egkova E.A. Dobriyan THE HEALTH CARE WITH VALUE APPROACH IN EDUCATION PRESCHOOL. Currently in pre-school education is increasingly sounds problem of formation of value concepts of children as the direction of the spiritual and moral development. This article explains the relevance of this line of pedagogical work, highlighted the contradiction between the need to introduce children to the values and the lack of actual ongoing process of the formation of value concepts in preschool children, as well as reveal the possibility of the adoption of the valuable information to save the mental health of preschool children. Keywords: performance, value, values, health presser.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=