Время Науки. 2014. Выпуск 4 - The Times of Science

Время науки The Times of Science Surzhyk Alona Vadumivna Kirovohrad Fligft Academy of at National Aviation University Theory and methodology of higher education(1 st year) Scientific supervisor: Plachynda T.S. the candidate of pedagogical science, assistant professor BUILDING CULTURAL BRIDGES DURING MULTICULTURAL STUDY Annotation. This article deals with the influence of cultural differences and the peculiarities of foreign cadets during their studying at higher establishments. Author describes the way of teaching at multicultural classes. Also the article deals with such phenomenon as «triple quandary». It also covers the cultural aspect of teaching in order to find the right way in some problematic situations connected with cross-cultural environment at the academy. The author describes the program which can help teachers to solve multicultural problem at their classes. Аннотация. Cтатья описывает влияние культурных различий и особенностей иностранных курсантов в процессе их обучения в высших заведениях. Автор описывает способ преподавания в мультикультурных классах. Также в статье описывается такое явление как «тройное недоумение». Так же в статье обсуждается культурный контекст преподавания, для того чтобы найти правильный путь в некоторых проблемных ситуаций, связанных с кросс-культурной средой в академии. Автор описывает программу, которая может помочь учителям решить мультикультурные проблемы во время занятий. Key words: cadet, socio-culture, multicultural education, cross-culture, training programe. Ключевые слова : кадет, социо-культура, мультикультурное образование, кросс-культура, программа обучения. he fact is that one of the most compelling features of current academies demographics is the growing socio-cultural gap between teachers and cadets. Although the percentage of Kirovohrad Flight Academy foreign cadets one is poor, and limited English speaking is increasing significantly, the number of teachers from similar branches is declining. This distribution has some major influence on professional preparation of teachers and for how classroom instruction is conducted. The discussion T

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=