Интегрированное предметно-языковое обучение иностранным языкам как направление современной лингводидактики 2023 г.

14 Mayakovskaya station became a 1) of Art Deco and won the Grand Prix prize in New York in 1939 for the best design. The history of the construction of the sta- tion wasn’t smooth. The first architect was Sergey Kravets. During the preparatory work, the 2) under Mayakovskaya Square seemed firm enough for construction. But the ambitious project to build a deep-laid station wasn’t completed at once as it was planned. When the main hall of Mayakovskaya metro station was almost done, 3) went along the walls. And in an 4) , the project had to be revised. 5) Write down a summary about Mayakovskaya station using the information from this unit. Any extra information is welcome. 6) Watch the video about Mayakovskaya station. It is presented in Russian. Using the summary, you have already done be ready to fulfill the function of an interpreter as if all the other classmates are foreign tourists. Задания, представленные выше, предполагают более развернутую структу- ру ответа, использование изученной ранее лексики и употребление соответ- ствующих грамматических конструкций, кроме того, групповая работа ориен- тирована на креативность учащихся и языковую мотивацию в целом. Таким образом, мы пришли к выводу о том, что дифференциация является инструментом для достижения максимального прогресса в изучении иностран- ного языка, кроме того, она позволяет гарантировать, что каждый студент име- ет шанс развить и совершенствовать свои языковые навыки в процессе реали- зации интегрированного предметно-языкового обучения английскому языку и истории в школе. Литература 1. Безрукова В. С. Словарь нового педагогического мышления. Екатерин- бург, 1992. 2. Krashen S. D. The Input Hypothesis: Issues and Implications. N. Y. : Long- man, 1985. 3. Словарь-справочник по педагогике / авт.-сост. В. А. Мижериков. М. : Сфера, 2004.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=