Актуальность реализации интегрированного предметно-языкового обучения в иноязычном образовании

95 invisible и visible : Own your tomorrow. In uncertain times , no matter what tomor- row holds, we remain invested (Charles Schwab) [13, с.10]; With the world on pause … it’s more important than ever to know your times (The Sunday Times) [24, с. 2–3];We’re built for the times like these , We are personal (Personal Capital) [14, с.11]; Whatever the challenge , be Wharton ready! (Wharton, University of Pennsyl- vania) [16, с.75]; It has been many months at home dreaming . Let’s make 2021 un- forgettable. Find yourself in Tenerife (Tenerife tourism) [11, с.4]; A year unlike any other calls for a partner who never waves. In 2020, we launched the northern trust in- stitute to further elevate how we deliver for clients (Northern trust) [23, с.7]; COVID- 19 is contradiction . It’s personal . Yet global . It’s invisible . Yet visible . It doesn’t discriminate. And yet it does (United Nations development program) [13, с.11]. Ре- ципиент рекламных сообщений воспринимает их как призыв к принятию новой реальности, нового мира. Описание ситуаций поддержки и сопереживания формирует в сознании реципиента рекламного сообщения образ помощи и неравнодушия к происхо- дящему в мире, за счет чего и происходит актуализация фрейма ПОМОЩЬ. Например, автомобильная компания Hyundai в своей рекламе рассказывает о вкладе в общественную жизнь, чем мотивирует остальных включаться в про- цесс оказания помощи: This is us delivering food to those in quarantine. This is us picking trash to keep communities clean. This is us driving public buses and trains. This is us volunteering to test new medication . This is us coming back from retire- ment to work in hospitals and caregiving (Hyundai) [13, с.86]. Наряду с этим, в рекламе компании City Harvest, занимающейся обеспече- нием населения продовольствием, используются побудительные предложения с призывами к конкретным действиям: Help feed NYC’s children and families now. With the COVID-19 crisis forcing schools and many businesses to close, NYC’s children and their families urgently need help getting food now. You can help keep City Harvest’s trucks on the road and full of food for our city’s youngest New York- ers and their families (City harvest) [19, с.10]; Feed hope. Feed love . Feed good (City Harvest) [22, с.3]. Для актуализации фрейма ПЕРЕМЕНЫ широко используются побуди- тельные предложения (призывы к переменам, призывы меняться в связи с про- исходящим вокруг) и эпитеты, эксплицитно или имплицитно выражающие се- мантику фрейма: Unprecedented times call for extraordinary expertise. WHEN YOU FIND YOURSELF NAVIGATING A NEW REALITY, TRUST A WEALTH MANAGEMENT PARTNER WITH RARE INSIGHT, UNMATCHED EXPERTISE AND PROVEN STRATEGIES TO HELP YOU UNCOVER NEW PATHS FORWARD (Northern Trust) [19, с.1]; Let’s rethink how the world works (IBM) [14, с. 41]; Change agents, welcome. Change is happening all around us. We can watch it unfold or be a part of it. Shape it. Lead it. At Smartsheet, it’s our mis- sion to empower anyone to drive meaningful change. Because it takes everyone, working together, to make a difference (Smartsheet) [18, с.3]; For a changing world What if your finance planning solution could handle your various what-if scenarios ? (Workday) [10, с.51]; Build financial muscle. From managing debt to everyday budgeting, our new online Financial Fitness Hub. Gives you the tools you need to

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=