Университет XXI века: научное измерение 2016
Актуальные проблемы языкового образования… 359 и смысловой организации рекламного текста. Приведем некоторые примеры использования различных пунктуационных знаков в материале исследования: 1. “What a rollercoaster of emotions this documentary is – poignant, emusing, inspiring… it tells the story of fractured lives reborn through the power of music. Bravo the Choir!” 2. There are many different options when it comes to aged care; selling your house doesn’t have to be one of them. (Fifty Plus News, November, 2013) 3. Prices include: All meals (including morning teas and most lunches) quality ensuite motel and resort accommodation, all entry fees to interest venues and cruises, travel by O’Shannessy’s new 5-star coaches equipped with 2 doors, seat-belts and rest-room. (Fifty Plus News, November, 2013) В целом, на основе анализа материала исследования можно сделать вывод, что средства экспрессивного синтаксиса играют важную роль в создании анг- лоязычного печатного рекламного текста для аудитории пожилого возраста. Литература 1. Александрова, О. В. Проблемы экспрессивного синтаксиса: На материа- ле английского языка: Учеб. пособие / О. В. Александрова.– М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. – С. 7. 2. Ксензенко, O. A. Как создается рекламный текст: Функционально- экспрессивые аспекты рекламного текста / О. А. Ксензенко.– М.: Диалог-МГУ, 1998. – С. 103.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=