Вестник ТГПУ им Л.Н. Толстого №4 2007

№ 4, 2007 ВЕСТНИК ТГПУ им. Л. Н. Толстого Рис. 1. Модель компьютерной обучающей системы Так как учащиеся имеют различные уровни и способности восприятия, разную сте­ пень овладения умениями и навыками работы с компьютером, то необходимо разрабаты­ вать КОС, включающие не только мультимедийные учебники, но и компьютерные тре­ нажеры, тестирующие программы, комплекты контрольных заданий, методические пособия для учащихся и преподавателей. S.*A. Borodachev THE EFFECTS OF COMMUNICATION PECULIARITIES OF THE ELECTRONIC EDUCATIONAL MILIEU ON DESIGNING COMPUTER TRAINING SYSTEMS The article discusses the communicative approach in dealing with electronic educa­ tional milieu which implies taking into account the peculiarities of the computer-mediated communication-in pedagogical interaction. The article analyses components of the peda­ gogical process in computer-mediated communication. It also reveals its didactic advan­ tages and defines the role of computer training systems in controlling the cognitive activ­ ity of pupils. With this in mind, the author states principles for the development of computer training systems and gives his functional model of computer training systems in electronic milieu.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=