Вестник ТГПУ им Л.Н. Толстого №5 2008

ПЕДАГОГИКА № 5, 2008 N. Е. Zernova, Т. Е. Boronina ENERGOINFORMATIONAL CEREBRATION OF THE HUMAN IN THE PROCESS OF MODULAR EDUCATION The article deals with the essence of modular teaching when the students work prac­ tically on their own while mastering individual modular curriculum which comprises separate modules. Students are given information on structural units of the modular and they are to form connection between the parts of the modular by logical reasoning this creating its vivid usage and perception. The article is assigned to the teachers and students. Литература 1. Модульный подход к организации и планированию учебного процесса в высшей школе: Кол. моногр. / Е. В. Сковин, Н. Е. Качура, М. А. Бондаренко. - Тула: ТулГУ, 2004. 2. Качура, Н. Е. Два дара природы и три дара науки о должном против пяти плодов пло­ хого воспитания / Н. Е. Качура; Под ред. Е. В. Сковина - Тула: Изд-во ТГПУ им. JI. Н. Тол­ стого, 2006 - (Сер. «Педагогика жизни ишколы».). 3. www.socialeco.modulstudy.ru 4. Бондаренко, М. А. Интенсивное обучение как модуль дидактической системы: Дис. ... канд. пед. наук / М. А. Бондаренко. - Тула, 2003.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODQ5NTQ=